TERMA utbildning

 
Igår och idag var jag till jobbet för att vara med i TERMA utbildningen som är obligatorisk för alla som jobbar inom psykatrin. Den handlar om hur man bemöter och förebygger hot- och våld sitautioner samt mycket fokus på relationen mellan patient och personal. På förmiddagen gick vi igenom teorin och sedan var det fys pass, alltså lära sig hur man kommer ur ett grepp och andra effektiva tekniker. Jag tycker det har varit en mycket intressant utbildning även om det känns lite snurrigt nu då det var mycket information och koordination vi fått lära oss haha.. Men jag är glad att fått den, nu känner jag mig mycket säkrare även om aggressiva situationer sker relativt sällan, iallafall på min avdelning. 
 
Nu ska vila upp mig de här dagarna innan jag börjar 16 juni,skönt med lite ledigt innan allvaret börjar haha! :)
Ha de så bra fina läsare ♥
 
8
Life of Johanna

Bra och få utbildning inom arbetet! :)

haha javisst var den bra

Linda

va roligt :D

Camilla

Låter som en spännande kurs :D

sv: Tack :D Längtar så tills jag får inreda mitt framtida sovrum i September ^^ Kan jag förstå! :D man blir alltid glad när man får presenter hihi. Så lite så :D

Aha kul med utbildningar om dom är roliga då hehe. Nja jag själv har bara varit hemma idag och har chillat på balkongen i det fina vädret vi haft idag å kom precis hem från en kompis /hundpromenad. ^^

anna

lät som en bra och viktig utbildning :)

Sara Ekman

Intressant :)

Anna

Superintressant och viktigt! Men förstår att det kan bli väl mkt info att smälta. Var det många med på utbildningen? Sommarjobbare eller även "vanlig" personal?

Ha det bra du också ;-)

Fashion Safari

låter som är bra att ha :)

Veiken

Det är otroligt viktigt med fortbildning. Särskilt om du jobbar inom psykiatrin. Lärdom är aldrig tung att bära! :)